Manapság a szolgáltatók elárasztják ügyfeleiket jobbnál jobb (?) ajánlatokkal. Minden ügyfelemnek azt szoktam mondani, hogy beszéljünk róla, mielőtt döntene.
Nemrég történt: vidéki ügyfelem hívott, hogy az ottani szolgáltató ajánlott neki szuper olcsó IP-ről „lebutított” analóg vonalakat az ISDN vonalak helyett ( ezek természetesen másik szolgáltatótól származtak ) . Szeretnének hangbemondást az alközpontba és kérik, oldjam meg.
A probléma ebben az esetben az volt, hogy eddig az ISDN miatt 10-es számmezőket használtak és mindenkinek volt egy dedikált száma. Hozzá csörgött a kinti hívás, kezelő és más technikai bravúr beiktatása nélkül. Természetesen a hívók hamar megszokják az ilyesfajta kényelmet.
Az új rendszerben DISA ( automata kezelő ) tájékoztatja a bejövő hívás tulajdonosát, hogy milyen céget ( intézményt ) hívott. Az új rendszer szerint már nem mellékeket, hanem csoportokat alakítottak ki. Itt jegyzem meg, hogy a mellékes beválasztás lehet, hogy jobb lett volna.
Tehát a hívó több lépcsőben jut el ahhoz, akit eddig egy úttal fel tudott hívni. Természetesen azóta „áll a bál”. Mindennap hívnak, hogy találjak ki valamit, amivel hasonló lesz a rendszer, mint régen.
Na most nézzük is meg kb. mennyit spóroltak vagy mennyit buktak ezen a cserén.
Negatív:
- az ügyfelek bosszankodnak, sokkal bonyolultabb lett a céghez betelefonálni
- nehezen elérhetők lettek az ügyintézők, lehet más céghez fognak átpártolni az ügyfelek
- az átállás és a bővítőkártya pénzbe került
- lassan megromló kapcsolat a telefonközpontos és a cég között, mert ugyanazt nem lehet megvalósítani
Pozitív:
- havonta kevesebbet fizet a cég a szolgáltatónak
Megérte? Szerintem nem. Spórolnak havonta 20-30.000 Ft-ot, de lehet hogy még kevesebbet és buknak sok sok ügyfelet.
Mindenkinek aki szolgáltató cserén gondolkodik, azt tanácsolom, hívja fel először a telefonközpontos kollégát!