A vállalkozások elsődleges célja a profitszerzés, amely a bevételek növelésével vagy a költségek csökkentésével érhető el. A telekommunikáció területén ebben nyújt segítséget a díjszámláló eszköz ( szoftver vagy adatgyűjtő doboz szoftveres segítséggel ).
A díjelszámoló rendszer képes az alközponti forgalom naplózására, feldolgozására és sokrétű lekérdezési lehetőségével elősegíti a hatékony költséggazdálkodást, költségoptimalizálást. Segítségével a kiadások nem csak csökkennek, hanem hozzárendelhetővé válnak a költségviselőhöz.
Költségviselő lehet egy vállalat, intézmény valamely osztálya, de lehet a dolgozó is, aki az adott magán célú beszélgetést folytatta. A díjelszámoló rendszerek alkalmasak a magán hívások dolgozóra való terhelésére. Ezzel nem csak a költségek csökkentése, hanem a bevételek növelése is megvalósul.
Az ügyfelek (Felhasználók) az egyes távközlési szolgáltatóktól pontos és igény szerint részletes számlát kapnak az általuk kezdeményezett forgalomról. Jogos elvárás azonban, hogy pontos információkkal rendelkezhessenek arról, hogy szervezeten belül kik generálták, hol keletkezett ez a forgalom.
A szoftverek az alközpontok tarifarekordjait dolgozzák fel. Az adatfeldolgozás (árazás) során a rekordokhoz (hívásokhoz) ár rendelhető az egyes szolgáltatók árstruktúrájának megfelelően vagy a Felhasználók egyedi díjcsomagjának megfelelően.
Az adatfeldolgozást követően a beárazott hívások csoportosíthatók, strukturáltan lekérdezhetők. A rendszerek kezelik az adott cég költséghely struktúráját (vállalati hierarchia modellezése) elősegítve ezzel a tarifarekordok szofisztikált lekérdezhetőségét. Eredményül könnyen ellenőrizhetővé, eloszthatóvá válik az adott cég összes felmerülő telefonköltsége, azaz hatékony költséggazdálkodás valósítható meg!
Milyen alközponti környezetben működnek a díjelszámoló rendszerek?
Gyakorlatilag bármilyen alközponti környezetben képesek a díjelszámoló rendszerek üzemelni! Egy feltétele van a működésnek: valamilyen módon képződjenek tarifarekordok, amelyeket fel lehet dolgozni.
- Hagyományos alközpontok soros portjukon keresztül generálják a tarifarekordokat, melyeket vagy közvetlenül (soros kábelen keresztül) vagy valamilyen köztes adatgyűjtő eszközön keresztül kapnak meg a díjelszámoló rendszerek.
- IP-s alközpontok esetén az adatgyűjtés történhet ethernet patch kábel segítségével, vagy adott IP-címről érkező tarifarekordok LAN-on keresztüli gyűjtésével.
- A díjelszámoló rendszerek képesek feldolgozni a Cisco CallManagerek által, a tarifarekordok tárolására létrehozott SQL adatbázist, vagy szöveges adatállományokat is.
- Végül a rendszerek fel vannak készítve a szabad forráskódú, ingyenesen letölthető VOIP telefonközpont alkalmazások (pl. Asterisk) kezelésére is!
Kiknek ajánljuk ezeket a rendszereket?
- Ajánljuk mindazon Felhasználóknak, akik csökkenteni, kontrollálni szeretnék távközlési (telco) költségeiket! A költséggazdálkodás az összes felmerülő telco kiadás strukturált, jól áttekinthető kezelésével valósul meg.
- Ajánljuk mindazon Felhasználóknak, akik hatékonyan szeretnék használni telekommunikációs rendszerüket. A díjelszámoló rendszer segítségével optimalizálható az alközponti rendszer. Meghatározható, hogy a forgalom függvényében mennyi fővonalra, GSM adapterre van szükség. Így a forgalmi díjak mellett, az előfizetési díjakban isköltségmegtakarítás érhető el!
- Ajánljuk mindazon Felhasználóknak, akik szeretnének munkaerőt megtakarítani. Szoftvertől függetlenül a telco költségeket könyvelni kell! Maga a díjelszámoló rendszer önállóan is alkalmas nagymértékben elősegíteni a pénzügyi, könyvelési feladatok teljesítését, de az opcionálisan kapcsolódó szolgáltatásokkal akár teljes egészében kiszervezhető a telco költségek feldolgozásával kapcsolatos összes feladat. Rész- vagy teljes munkaerő tud ezáltal felszabadulni a Felhasználóknál!
- Ajánljuk mindazon Felhasználóknak, akik a bejövő és belső telefonforgalom mérését is szeretnék megoldani. A telefonszolgáltató ilyen jellegű méréseket nem tud készíteni! Számtalan esetben azonban elengedhetetlen ennek a forgalomnak a mérése, például: call center működési hatékonyságának ellenőrzésekor (bejövő forgalom), adott alközponti hálózaton belül, de különböző telephelyek közötti hívások mérésekor (belső forgalom).
- Ajánljuk mindazon Felhasználóknak, akik szeretnék saját kimenő telefonforgalmukat elemezni (telco kontrolling)!
- Ajánljuk mindazon Felhasználóknak, akik különböző telefonszolgáltatókkal állnak kapcsolatban (vezetékes szolgáltató, GSM szolgáltató, alternatív szolgáltató nemzetközi irányban stb.) és szeretnék a felmerülő költségeket egy rendszerben látni!
Ön megadja a kívánt mellékszámot, az alközpont típusát és pillanatok alatt elkészítjük az árkalkulációt!
Elérhetőségek a fejlécben!