Úgy gondolom, ez a központ megér még egy bejegyzést.
Tapasztalati eredményekkel és nem pusztán számokkal szeretném fárasztani.
Miért ez a telefonközpont?
Mert nem kell kidobni a régi rendszertelefonokat. Mert nem kell új rendszert megtanulni. Mert alkatrész ( bővítőkártya ) szinten javítható és mint használt központ, nem kerül sokba.
Csak egy példa: vegyünk egy szállodát. Itt a mai internetes és mobiltelefonos világban nem használják a telefonközpontot másra, csak a szobák és a kiszolgáló személyzet vezetékes összeköttetésére. Ha egy vendég leszól a recepcióra vagy meg kell kérdezni valamit a szakácstól.
Egy átlagos szálloda kb. 50-100 mellékes központot igényel. Ezt a Panasonic KX-TD500 egy kabinettel hozza.
A mellékek szabadon számozhatók, főleg úgy ha extra szolgáltatás nem szükséges. Lehetnek 3-4 számjegyű 1,2,3,4,5... számokkal kezdődő mellékek.
A rendszertelefon is lehet új, de ilyen szuper állapotú telefonok is vannak még a piacon:
Technikai probléma miatt csak így tudom feltenni:)
A központ így néz ki "teltházas" állapotban:
Van benne primer ISDN ( ez már annyira nem használatos ), BRI kártya - ISDN fogadására, LCOT kártya - analóg fővonalak miatt és sok sok rendszertelefon és analóg mellék bővítő.
és a CPU:
Ezek nélkül keveset ér a központ, el sem indul.
Ha ugyenezt más központtal, ami nem Panasonic szeretnénk megoldani mélyen a zsebünkbe kell nyúlni.
Ebben az esetben pár százezer forint és kész a szállodai telefonrendszer:).
Úgyhogy csak bátran gondolkozzon Panasonic rendszerben! Nem bánja meg!